چرا کش های ورزشی؟

کاربرد کش ورزشی در تناسب اندام

ممکن است پیش خود فکر کنید تمرین با کش ورزشی در مقایسه با یک جفت دمبل یا هالتر وسیله‌ی بی‌کاربردی است، اما واقعیت این است که تاثیری که این وسیله بر بدنتان وارد می‌کند کمتر از دمبل نیست. شما تنها با استفاده از انواع کش‌های بدنسازی می‌توانید تمرین‌های بسیاری را انجام دهید. اگر از تمرین با دمبل خسته شده‌اید، می‌توانید با کمک کش‌های بدنسازی، تمرینات متنوعی ایجاد کنید و عضلات خود را به گونه‌ای دیگر تمرین دهید. همانطور که می‌دانید گاهی باید با روشی متفاوت به عضلات خود شوک وارد نمایید. در این جا میخواهیم شما را با انواع کش و کاربردهای هر یک آشنا کنیم.


انواع کش ورزشی:

کش مینی لوپ

اگر فضای کمی برای ورزش در خانه دارید، با خرید کش ورزشی مینی لوپ می‌توانید کمک زیادی به تناسب اندام خود کنید. با استفاده از این کش‌ها می‌توانید تمرینات متنوعی را خلق کرده و تمام گروه‌های عضلات خود را درگیر کنید. از کش مینی لوپ می‌توان جهت تقویت عضلاتی که درگیر در حرکات پل و اسکوات هستند، همچنین عضلات باسن، ران‌ها و بازوها می‌توان استفاده کرد. در عین حال استفاده از کشهای ورزشی هیچ محدودیتی ندارد و کاملا به سلیقه و مهارت شما بستگی دارد.
این کش محبوبیت بسیار زیادی دارد از جمله این محبوبیت‌ها می‌توان به کم وزن و کم حجم بودن، در دسترس بودن، حمل راحت و از همه مهمترکاربرد آن برای تقویت تمام عضلات بدن می‌باشد.

برای مشاهده و خرید بهترین کش مینی لوپ در فیت اکس با شماییم.

کش مینی لوپ


کش پیلاتس

اگر به دنبال یک ابزار ورزشی خیلی سبک و کم حجم برای تقویت کردن همه عضلات بدن خود می‌گردید و می‌خواهید با آن طیف وسیعی از ورزش‌های عضلانی و تمرینات کششی را انجام دهید، پیشنهاد ما به شما خرید کش ورزشی پیلاتس می‌باشد که می‌توانید به راحتی خریداری کنید. این کش‌ها برای بالا بردن میزان استقامت و عضله‌سازی کاربرد دارند. برای تمرین با کش‌های پیلاتس اصلا سن و جنیست اهمیت ندارد. این مدل کش‌ها نوارهای پهن ۱۰ تا ۱۵ سانتی و حداکثر درطول ۲ متر تولید می‌شوند و دارای ضخامت و مقاومتهای متفاوتی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توان از تمرینات کششی و مقاومتی متنوعی برای ورزش اعضای مختلف بدن مانند پاها، عضلات سرشانه و عضلات پاها و …. استفاده کرد. با خرید کش پیلاتس و تمرین‌های مداوم با این کش‌ها شاهد تقویت ماهیچه‌ها، بالا بردن قدرت بدنی، استقامت و انعطاف‌پذیری بدن خواهید بود.

کش پیلاتس


کش دست و پا cx

کش دست و پا CX یکی از پرکاربردترین انواع کش‌های ورزشی است. این کش از دو تا دستگیره و یک کش لوله‌ای مانند در مقاومت‌های مختلف ساخته شده و برای بدنسازی و ساخت عضله و همچنین استفاده درمانی و تفریحی کاربرد دارد. برخی از دکترهای فیزیوتراپیست هم برای درمان مشکلات بیماران خود، از کش CX استفاده می‌کنند. این محصول امروزه توانسته جایگاه بسیار خوبی در تمرینات بدنسازی و پیلاتس پیدا کند.
در هنگام خرید این کش‌ها باید به موارد مهمی از جمله انعطاف‌پذیری زیاد، وزن کم و راحتی حمل نقل آن‌ها توجه کرد. کش‌های cx دراندازه‌ها و مقاومت‌های مختلف برای انواع گروه‌های ورزشکاران تولید می‌شوند. متداول‌ترین آن‌ها کش‌هایی با طول ۱۲۰ سانتی متر می‌باشند. همچنین کش cx دارای مقاومت‌های متنوعی می‌باشد تا هر فردی با هر میزان توان بدنی بتوانداز آن‌ها استفاده کند.
انجام تمرین با کشهای مقاومتی cx باعث تمرکز بر روی عضلات مرکزی بدن شده و همچنین عضلات شکم و پهلوها را به چالش کشیده و باعث کالری سوزی و از بین رفتن بافتهای چربی در نواحی مختلف بدن خواهد شد. همچنین مهمترین فایده تمرین با این کش ورزشی رشد قد، تناسب اندام و روی فرم آمدن عضلات است. درواقع هنگام تمرین با کش لوله‌ای CX تمام قسمت‌های اندام شما از وسط ران تا شانه‌ها تحت تاثیر قرار گرفته، بنابراین نباید آن‌ها را با ورزش‌های بدنسازی قیاس کرد چرا که تمرین با کش cx کاملاً قلبی و عروقی می‌باشد. قیمت کش CX معمولاً با توجه به مقاومت و کیفیت متغیر است که میتوانید در سایت ما مشاهده، مقایسه و خرید بفرمایید.

کش سی ایکس


کش پاورباند

بدون شک کش پاور باند یک ابزار ورزشی کامل و یکی از بهترین وسیله‌ها برای تمرین با توجه به وزن بدن است. کش‌های پاورباند یک وسیله کاربردی برای ورزشکارانی است که در رشته کراس فیت فعالیت دارند و نیز بدنسازان از آن به عنوان ابزاری جهت تقویت عضلات و تمرینات بدنسازی در خانه استفاده میکنند. کش‌های پاور باند عمدتا از جنس لاستیک یا لاتکس بوده و محیط آن‌ها تقریبا ۲۱۰ تا ۲۲۰ سانتیمتر، ضخامت ۶ میل و بطور لوپ می‌باشد و دارای قابلیت کشسانی درحدود ۲تا ۳ برابر طول اولیه خود را دارند.
کش‌های پاورباند در عرض‌های متنوعی تولید می‌شوند، بطوریکه با افزایش پهنای کش، قدرت تحمل کش نیز افزایش میابد. معمولا کش‌های پاور باند با عرض کم برای تمرینات سرعتی، کششی، گرم کردن و تمرینات پرتکرار استفاده می‌شود، و کش پاور باند با پهنای بیشتر برای انجام تمرینات قدرتی و استقامتی کاربرد دارد. یکی از بهترین جایگزین‌ها برای انواع دمبل و هالترهای گران‌قیمت بدنسازی همین کش‌های داور باند می‌باشد.
این کش‌ها همگی دارای طول یکسان ۲۲۰ سانتی متر و ضخامت برابر ۶ میلی‌متر می‌باشند. اما عرض آن‌ها متغیر است. این کش ورزشی در عرض‌های ۱۳.۲۲، ۳۳.۴۵، و ۶۴ میلی‌متری تهیه می‌شود که رنگ هر کدام فرق می‌کند. واضح است که هر چه عرض بیشتری را انتخاب کنید به نیروی بیشتری برای کار با آن نیاز دارید. قیمت کش پاورباند را در سایت ما ببینید.

کش پاورباند


کش‌ ورزشی چند منظوره

امروزه خیلی از افراد ترجیح می‌دهند به جای اینکه برای ورزش به باشگاه بروند در خانه ورزش کنند. کش ورزشی چند منظوره یکی از وسایلی است که برای این هدف بسیار سودمند و کاربردی است. به کمک این کش، می‌توانید عضله سازی کرده و تمرین‌های قدرتی انجام دهید. در واقع کش بیشتر عضلات بدن تان را درگیر می‌کند. انجام ورزش‌های مربوط به شانه و عضلات اطراف آن کار چندان راحتی نیست و کش بدنسازی این فرایند را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد.
از این کش‌ها اصولا برای تقویت عضلات بالا تنه به ویژه عضلات ناحیه شانه و بازوها استفاده میشود. معمولا رزمی‌کاران، کشتی گیران و بوکسورها از این کش‌ها بیشتر استفاده می‌کنند. بیشتر تمرکز کش بدنسازی وصل شونده به درب، روی تمرینات استقامتی می‌باشد. اما علاوه بر تمرینات استقامتی، تمرینات قدرتی را هم می‌توان با این کش‌ها انجام داد. این کش‌ها معمولا در مقاومت‌های متنوعی موجود هستند. اگر دسترسی به حریف تمرینی در منزل ندارید و قصد دارید قدرت خود را افزایش داده و باعث تقویت عضلات بالا تنه خود شوید، بهترین انتخاب برای شما اینگونه از کش‌ها می‌باشند.

تاور ۲۰۰


سخن آخر

کش ورزشی یکی از کامل‌ترین وسیله‌هایی است که توسط آن می‌توانید حرکات مختلف ورزشی را شبیه‌سازی نمایید. هم در داخل باشگاه و هم در داخل خانه و یا هر جای دیگری به دلیل حجم کم این وسیله می‌توانید بوسیله آن انواع حرکات بدنسازی را انجام دهید. حتی میتوانید کش را با محصولات دیگری ترکیب کرده و یک پکیج تناسب اندام و لاغری برای خود بوجود بیاوردید. مثلا میتوانید کش را با دمبل یا با دراز و نشست و یا حرکاتی مانند پلانک و… ترکیب کرده و تمرین فوق العادی برای خود رقم بزنید. برای مشاوره و خرید انواع کش های ورزشی با فروشگاه اینترنتی فیت اکس تماس بگیرید.

fitex instagram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!