خداحافظی با چاقی شکم و پهلو

عناوین جذاب این مقاله :

لاغری شکم و پهلو

هر فردی، حداقل یک بار در طول عمرش به دنبال راه‌هایی برای رفع چاقی شکم و پهلو بوده است حتی اگر دارای اندام مناسبی باشد. چرا که اولین جایی از بدن که در معرض چاقی قرار دارند شکم و پهلو هستند و از طرف دیگر جزو سرسخت‌ترین چربی‌ها هستند.

ما را همراهی کنید تا انواع روش‌های کاربردی لاغری شکم و پهلو را بررسی کنیم.


برای لاغری شکم آب بنوشید

نوشیدن آب

نوشیدن آب کافی باعث افزایش سوخت و ساز در بدن شما می‌شود. مغز ما گاهی در تشخیص بین گرسنگی و تشنگی اشتباه می‌کند. اگر نیم ساعت قبل از غذا یک یا دو لیوان آب بنوشید اندکی احساس سیری کرده و غذای کمتری میخورید و می‌بینید که احساس گرسنگی شما از بین می‌رود. همچنین در فرایند کاهش وزن دچار از دست دادن آب و استپ وزنی نمیشوید.

فیبر بیش‌تری مصرف کنید

مصرف مواد غذایی دارای فیبر زیاد، مانند انواع میوه، انواع سبزیجات، حبوبات و جو  باعث می‎شود که زمان بیشتری احساس سیری کنید و از ریزه‌خواری‌هایی که باعث چاقی شکم می‌شوند دوری کنید. همچنین مصرف فیبر عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد و از نفخ شکم  جلوگیری کرده و شکمتان را لاغرتر نشان می‌دهد؛ چراکه نفخ، باعث ورم شده و شکم را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

خواب کافی داشته باشید

به طور میانگین بدن هر فرد بزرگسال نیازبه ۸ ساعت خواب در طول شبانه‌روز دارد. تحقیقات نشان داده‌اند که کمبود خواب بر هورمون‌هایی که مسئول تنظیم اشتهای فرد هستند، تاثیر می‌گذارد و می‌تواند سبب ایجاد احساس گرسنگی شود. برای داشتن یک خواب باکیفیت که به لاغری شکم شما کمک می‌کند، توجه به نکات زیر ضروری است:

  •  قبل از خواب کلیه وسایل الکترونیکی را از خودتان دور کنید و هرگز موبایلتان را به رختخواب نبرید.
  •  نیم تا یک ساعت زودتر از حد معمول به رختخواب بروید.
  •  قبل از اینکه بخوابیدمدیتیشن کنید.
  •  از مصرف کافئین قبل از خواب جدا خودداری کنید.

آهسته‌تر غذا بخورید

اگر میخواهید دچار چاقی شکم و پهلو نشوید، باید به آهستگی غذا بخورید. وقتی سریع غذا می‌خورید، به مغز خود زمان کافی نمی‌دهید تا احساس سیری کند و درنتیجه غذا و کالری بیشتری مصرف می‌کنید. همچنین وقتی سریع غذا می‌خورید حجم هوای بیشتری می‌بلعید که خود این قضیه باعث ایجاد نفخ می‌شود.

فعالیت بدنی خود را افزایش دهید

اگر کل روز پشت میز می‌نشینید و سپس با ماشین به منزل می‌روید و جلوی تلویزیون لم می‌دهید، خب طبیعی است که شکم و پهلوی شما در معرض چاقی است. لازم است از جای خود بلند شوید، تحرک داشته باشید و به بدنتان یک تکانی بدهید. سعی کنید بیشتر از ۴۰ دقیقه یک جا ننشینید. هر ۴۰ دقیقه یکبار از جای خود بلند شوید و نرمش کنید.
برخی از مسیرها را پیاده بروید. اگر زانو درد ندارید بجای استفاده آسانسور از پله استفاده کنید. صبح‌ها یا بعدازظهرها کمی بدوید. سعی کنید رقصیدن را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

پروتئین بیشتری بخورید تا شکم لاغری داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین مواد غذایی که برای لاغری شکم و پهلو استفاده می‌شود، پروتئین است.
پروتئین با تحریک هورمون PYY احساس سیری را افزایش داده و سبب کاهش اشتها می‌شود.
از سوی دیگر پروتئین باعث افزایش سوخت و ساز و حفظ عضلات نیز می‌شود. افرادی که در رژیم غذایی خود پروتئین بیشتری مصرف می‌کنند، از چربی شکمی کم‌تری برخوردار خواهند شد. مرغ، تخم مرغ، لبنیات، حبوبات و انواع گوشت برخی از مهمترین منابع پروتئین هستند.
بهتر است از مصرف محصولات فراوری شده مانند سوسیس و کالباس پرهیزکنید.

ورزش،ورزش،ورزش

پیاده روی

یکی از بهترین روش‌ها برای لاغری شکم و پهلو ورزشهای موضعی هستند. زیرا موجب تقویت عضلات این ناحیه شده و سلول‌های چربی بیشتری از دست می‌دهند. برای دفع چاقی شکم و پهلو حداقل باید ۳ بار در هفته ورزش کنید. ورزش‌های هوازی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا، دو، پیاده روی، طناب زدن و … تاثیر زیادی در کاهش وزن و چربی سوزی دارند. برای کاهش موثر چربی شکم، سه تا پنج بار در هفته، هر بار به مدت نیم ساعت فعالیت‌های هوازی نسبتا شدید صبح‌ها قبل از خوردن صبحانه انجام دهید. اگه برای ورزش کردن کمی تنبل هستید..! حتما مقاله چگونه از تمرین خود لذت ببرید رو مطالعه کنید. همچنین برای شروع ورزش نگاهی به وسایل لاغری شکم و پهلو در وبسایت فروشگاه اینترنتی تک رزم بندازید.


سخن پایانی

توجه کنید که لاغری شکم و پهلو به‌صورت کاملا موضعی، بدون عمل‌های جراحی یا روش‌های تهاجمی مثل لیپوساکشن ممکن نیست. مراقب باشید در دام اشخاص سودجو که وعده روشهای لاغری شکم و پهلو بطور موضعی و بدون تغییر سایز دیگر اعضای بدن را می‌دهند، نیفتید.
همان‌گونه که یک‌شبه چاق نشده‌اید، یک‌شبه هم لاغر نمیشوید. چربی‌هایی که در طول چندین ماه یا حتی چندین سال در بدن شما جمع شده‌اند، تنها با داشتن صبر، پشتکار و رعایت صحیح موارد ذکرشده از بین خواهند رفت. بطور کلی از روشهای لاغری شکم و پهلو می‌شود به ورزش و رژیم غذایی درست، استراحت و خواب کافی و کاهش استرس اشاره کرد.

لوگو و لینک اینستاگرام

برچسب‌ها:,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!