چرا باید از رولر شکم استفاده کرد؟

رولر یا چرخ شکم چیست؟ 

تمرین با رولر شکم یکی از ورزشهای بسیار کاربردی در تناسب اندام و تقویت ماهیچه‌های شکم ٬ پشت بازوها، شانه‌ها و نیز پاها می‌باشد. تقویت عضلات و ماهیچه‌های شکم باعث کاهش کمر درد و بهبود عملکرد عضلات می‌شود. یکی از مهمترین ابزارها برای رسیدن به این هدف، رولر شکم میباشد.
کار با رولر شکم بسیار آسان و قابل اجرا برای همه افراد حتی افراد ناتوان و معلول می‌باشد به این صورت که با هر دو دست دو میله اطراف غلتک را بگیرید و زانو و نوک انگشتان را بر روی زمین بگذارید. در این حالت اول دست‌های خود را صاف نگه دارید طوری که غلتک روبرو و موازی شانه‌هایتان قرار گیرد و سپس به آهستگی غلتک را به جلو هدایت کنید تا جایی که دستانتان تقریبا در راستای بدنتان قرار گیرد و دوباره به حالت اول برگردید.
از این وسیله هم می‌توانید در خانه و هم در باشگاه استفاده کنید و حتی به راحتی با خود حمل نمایید. تمرکز اصلی این رولر تمرینی ٬ عضلات شکم است که در راستای کامل کردن روند تمرینات باهدف گسترش تمرینات شکمی مورد استفاده واقع می‌شود. نکته قابل ذکر در هنگام استفاده از این ابزار در هنگام انجام ورزش‌های شکمی این است که موجب فعالیت عضلاتی همچون بازو، کمر و گردن می‌شود. میزان تاثیر تمرین با رولر شکم (Ab Roller) به قدری زیاد است که ورزشکاران رشته‌های مختلف بدنسازی را مجاب کرده تا از آن برای انجام ورزش‌های شکمی و ساختن شکمی سیکس پک استفاده کنند.
رولر شکم (Ab Roller) را می‌توان وسیله‌ای مناسب جهت انجام تمرینات ورزشی در خانه دانست. این وسیله به گونه‌ای طراحی شده که در موقع تمرین تاثیری مستقیم بر روی عضلات شکم و کمر دارد. همچنین بر روی رولر شکم دسته‌هایی قرار دارد که دارای روکش فوم بوده تا ورزشکار در حین انجام تمرین بتواند به سادگی برای مدت زمان زیادی از آن استفاده کند.

 


آموزش کار با غلتک شکم:

 

۱- در ابتدا زانوهایتان را بر روی زمین قرار داده و رولر شکم را در زیر شانه‌هایتان نگه دارید.
۲- عضلات شکمتان باید بتواند در مقابل فشار مقاومت کند، سپس رولر شکم را به سمت جلو بغلتانید.
۳- به سمت جلو حرکت کنید تا زمانی که احساس کنید کشش را در عضلات میانی بدن خود از دست می‌دهید و باسنتان به طرف زمین خم خواهد شد.
۴- به عقب بغلتید تا به نقطه‌ی شروع برگردید.
۵- هر چقدر که می‌توانید این حرکت را به درست‌ترین شکل انجام دهید و هنگامی که احساس خستگی کردید، تمرین را متوقف کنید.

 


انواع رولر شکم

 

  • رولر شکم سه چرخ

افرادی که به تازگی قصد تمرین با رولر شکم را دارند، بهتر است از نوع سه چرخ آن استفاده کنند. زیرا به خاطر وجود دو چرخ در جلو و یک چرخ در عقب، ورزشکار در حین انجام حرکات شکمی تعادل بیشتری خواهد داشت. این مدل رولر شکم در بازار معمولاً در طول ۳۳ سانتیمتر و قطر ۳ تا ۵ سانتیمتر وجود دارد.

رولر ۳ چرخ

 


 

  • رولر شکم دوچرخ

یکی از رایج‌ترین مدل‌های چرخ های شکمی که بین اکثر ورزشکاران از محبوبیت خاصی برخوردار می‌باشند، رولرهای شکم دو چرخ هستند که می‌توان با آن‌ها انواع حرکات شکمی را انجام داد. این مدل رولر شکم تشکیل شده از دوچرخ که با فاصله تقریباً ۲ سانتی‌متری از هم قرار گرفته‌اند که در کنار هر یک از چرخ‌ها دو دسته وجود دارد. اگر تازه کار هستید ممکن است در ابتدا هنگام تمرین با رولر شکم دو چرخ دچار عدم تعادل شوید. ولی نگران نباشید، بعد از چند بار استفاده مشکل‌ عدم تعادل شما رفع خواهد شد. غالبا رولر شکم دوچرخ جوری طراحی می‌شود که برای یک ورزشکار مسلط به تمرین‌های اجرایی‌ عدم تعادل بوجود نیاورد و به این علت از ساختار استانداردی برخوردار است. چرخ رولرهای دو چرخ می‌توانند به مدل‌های تک چرخ نیز تبدیل شوند.

 

رولر شکم دو چرخ

 

 


 

  • رولر شکم تک چرخ

یکی دیگر از انواع این چرخ‌ها مدل تک چرخ است که برخلاف دو مدل قبل تنها یک چرخ دارد. این چرخ به دلیل ساختار ساده‌ای که دارد، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. چرا که وجود یک چرخ ممکن است موجب‌ عدم تعادل شده و تمرین با آن کمی سخت‌تر از دو مدل قبلی شود. این نوع از چرخ همانطور که از نامش پیداست، از یک چرخ پهن با میزان پایداری نسبتا کم برخوردار است. با استفاده از این مدل رول شکمی می‌توان در زوایای مختلف حرکت‌های ورزشی انجام داد.
مدل‌های یک چرخ چرخی پهن و زاویه دار دارند و از مقاومت کمتری برخوردارند و بنابراین به ورزشکار این امکان را می‌دهند تا بتواند به سادگی در زوایای مختلف تمرینات مخصوص عضلات شکم، بازو و … را انجام دهد.

 

رولر شکم تک چرخ

 


مزایای تمرین با چرخ شکم:

  • باعث تقویت عضلات شکم، بازو، کمر و سرشانه می‌شود.
  • باعث تقویت ماهیچه‌ها و خوش فرم کردن ناحیه سینه و زیر بغل می‌شود
  • باعث اثر بخشی تمرین و گسترش تمرینات می‌شود.
  • عضلات سینه، پشت و پاها و. . را تقویت می‌کند.
  • قابلیت استفاده برای عموم مردم چه افراد مبتدی و چه افراد حرفه‌ای در منزل و باشگاه را دارد.


خرید انواع رولر تناسب اندام

و در انتها بعد از آشنایی با انواع چرخ شکم، پیشنهاد ما به شما این است که مدلی را با توجه به ساختار بدنی و سابقه ورزشی خود تهیه کرده و تمرین خود را با آن آغاز کنید. چرخ شکم یکی از مهمترین وسایل ورزشی مکمل با حرکت دراز و نشست می‌باشد که سبب تقویت عضلات و فرم دهی به شکم می‌شود.

چنانچه قصد خرید هر یک از انواع مدل‌های رولر را دارید، می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی تناسب اندام ما برای خرید بهترین رولر شکم و تحویل در سریعترین زمان و با قیمت ارزنده اقدام نمایید.

 

fitex instagram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!