crossfit equipment

معرفی جامع تجهیزات کراس فیت

وسایل مورد نیاز کراس فیت کدام است ؟

 

حتما همه‌ی شما اطلاعاتی در مورد کراس فیت و معجزه‌های بعد از آن دارید. همانطور که در مقاله کراس فیت معجزه تناسب اندام گفتیم، در این مقاله قصد داریم شما را با وسایل و تجهیزات کراس فیت آشنا کنیم.

  • جامپ باکس

یکی از مهمترین وسایل کراس فیت جامپ باکس می‌باشد. احتمالا در باشگاه و یا کلیپ‌های ورزشی جامپ باکس را دیده اید. باکس جامپ (Jump Box) یک سکوی پرش استاندارد و امن برای ورزش کراس فیت است.  اندازه همه باکس‌ها ۶۰ در ۶۰ سانتیمتر و ارتفاع آن‌ها ۶۰.۴۵، ۳۰.۱۵ و ۷/۵ سانتیمتر است. جامپ باکس ورزشی است که شامل پریدن و تحرک و تقویت عضلات پا می‌شود.  فرقی نمیکند هوازی تمرین کنید یا غیر هوازی، ورزش بدن‌سازی کنید یا تمرین دو میدانی، در هر صورت شما تنها به یک ست جامپ باکس با ابعاد مناسب نیاز دارید. شما می‌توانید توسط این باکس‌های مکعبی شکل حرکاتی که به پرش نیاز دارند را انجام داده و پس از مدتی شاهد قوی‌تر شدن عضلات خود باشید.

جامپ باکس کراس فیت

 

  •  هالتر کراس فیت

هالتر میله‌ای است که در کراسفیت کاربرد فراوان دارد. با این وسیله ورزشی ورزشکاران قادر خواهند بود با قرار دادن وزنه‌هایی در میله هالتر حرکت‌های متنوع ورزشی کراسفیت را انجام دهند، چه در باشگاههای ورزشی و چه در داخل خانه. هالتر انتخاب خوبی است برای افزایش قدرت اجرایی حرکات و تسلط بر چگونگی انجام حرکات پرزشی. نظر برخی افراد این است که تنها کاربرد هالتر اینست که باعث افزایش حجم می‌شود و این تفکر احتمالاً به خاطر استفاده از وزنه‌ای سنگین‌تر از دمبل و وارد آمدن فشار بیشتر بر ماهیچه‌ها است.

هالتر کراس فیت

 

  •  دار حلقه

دار حلقه یکی از وسایل مورد نیاز در رشته کراس فیت است که تمرینات بسیاری با می‌توان با آن انجام داد. دار حلقه معمولا از دو حلقه کوچک تشکیل شده که از جنس چوب و یا پلاستیک است. 
این وسیله به ظاهرکوچک کاربرد زیادی دارد. در بیشتر باشگاه‌ها حلقه ژیمناستیک وجود دارد و شاید شما تا به امروز آن را نشناخته باشید و ندانید چه کارهایی می‌توان با آن انجام دارد. از آنجا که ورزش کراس فیت از تلفیق چندین رشته از جمله ژیمناستیک تشکیل شده، می‌توان گفت که دار حلقه به نماینده‌ی ورزش ژیمناستیک در کراس فیت بوده و پیشنهاد ما به شما این است که اگر مایلید به طور حرفه‌ای و اساسی کراس فیت  را دنبال کنید از معجزه‌ای به نام دار حلقه غافل نشوید.

 

دار حلقه کراس فیت

 

  • رویینگ

دستگاه روئینگ یکی از دستگاه‌های ورزشی نسبتا جدید ارائه‌شده به بازار می‌باشد که تأثیرات بسیار خوبی بر روی بدن شما می‌گذارد. از این دستگاه برای ورزش‌های بدنسازی و فیتنس و کراس فیت استفاده می‌شود. دستگاه روئینگ شبیه‌ساز حرکت پارو زدن در آب است و نه تنها سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، بلکه تناسب‌اندام را هم در پی خواهد داشت. این دستگاه فضای زیادی اشغال نمیکند و شما قادر خواهید بود با استفاده از این وسیله، یک باشگاه کوچک در خانه خود راه‌اندازی نمایید.

 

تمرین با رویینگ کراس فیت

 

  •  ایربایک

همان طور که از نام این محصول پیداست از این وسیله تنها برای تمرین‌های هوازی استفاده می‌شود که تاثیر بسیار خوبی هم بر روی ورزشکار می‌گذارد. در واقع می‌توان گفت که ایربایک هم به اندازه‌ی رویینگ در کراس فیت اهمیت دارد و بدن ورزشکار را از پایه و اساس اصلاح می‌کند.

 

ایربایک کراس فیت

  • دمبل

کراس فیت بدون دمبل معنا نخواهد داشت.
در حقیقت، تمرینات دمبل بخش اصلی همه برنامه‌های آموزشی کراس فیت است.
اگر یک سری دمبل داشته باشید، به راحتی مجموعه اصلی تجهیزات مورد نیاز کراس فیت خود را در منزل دارید.
از دمبل برای قاپ زدن، فشار دادن، حرکات سرعتی و استقامتی و همچنین برای تمرینات بالاتنه و پایین تنه در کراس فیت استفاده می‌کنیم.

 

 دمبل کراس فیت

  • کتل بل یا دمبل روسی

کتل بل یا دمبل روسی توپ‌های فولادی چدنی با یک دستگیره هستند که یکی از تجهیزات مهم کراس فیت در باشگاه‌های ورزشی می‌باشند. کتل بل در انواع گوناگونی از وزن وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد که با بالا بردن مقیاس تدریجی، اهداف شخصی خود را در برنامه ورزشی‌تان بگنجانید. به کمک کتل بل توانایی انجام حرکات مختلفی را بر روی عضلات بدن خواهید داشت. از گرم کردن برای شروع یک تمرین تا حرکات فشرده و کامل بدن.

 

 وسایل کراس فیت

  • بتل روپ

برای داشتن تناسب اندام و همچنین تقویت نمودن بدن، طناب‌های مبارزه‌ای برای تمرینات کراس فیت بسیار مناسب هستند. بتل‌ روپ با نام‌های دیگری مثل طناب نبرد، طناب کراس‌فیت، طناب قدرتی یا طناب جنگی نیز معرفی می‌شود. برای اینکه بتوانید یک طناب جنگی کارا و مقاوم خریداری کنید، باید به نکات مهمی در خرید توجه داشته باشید. طناب‌های نبرد با توجه به اهداف تمرینی، قد فرد، سطح آمادگی جسمانی و فضای تمرین انتخاب می‌شوند. بتل روپ برای بهبود وضعیت تعادل بدن، سوزاندن چربی، بالا بردن استقامت بدن، بهبود قدرت انفجاری، عضله‌سازی و… کاربرد دارد. این نوع لوازم برای تمرین افراد ضعیف مناسب نیستند. چون تمرینات شدتی به همراه دارند و می‌توانند آسیب جدی به فرد وارد کنند.

 

تمرین با بتل روپ کراس فیت

 

  • میله بارفیکس یا مانکی بار کراس فیت

اگر مسابقات کراس فیت  (Crossfit)  را دیده باشید، حتماً متوجه شده‌اید که ورزشکاران تمرینات تقویت عضلات را با میله بارفیکس انجام می‌دهند.
در کراس فیت cross-fit-sport شما می‌توانید از میله بارفیکسی که قابلیت نصب به روی دیوار و یا سقف را دارد، استفاده کنید.
همچنین می‌توانید دستگاه‌های چند کاره نظیر مانکی بار را تهیه کنید.

اگر در برنامه ورزش کراس فیت خود از میله بارفیکس استفاده می‌کنید، بهتر است یک برنامه‌ریزی اصولی داشته باشید و از تمرین هر روزه بارفیکس، پرهیز کنید. چراکه پس از انجام تمرینات عضلات شما به استراحتی کوتاه و عضله‌سازی نیاز دارد. اگر به‌صورت یک روز در میان تمرین با میله بارفیکس را انجام دهید می‌توانید نتیجه بهتری بگیرید.

 

مانکی بار کراس فیت

 

  • وال بال

کراس فیت کارها اخیرا به تاثیر فوق العاده‌ی توپ‌های وال بال در تمرینات خود خیلی اشاره میکنند. پشت پرده طراحی این توپ تناسب اندام هزاران علت و دلیل نهفته است که همه آن‌ها موجب بالا رفتن کیفیت تمرین میشود. توپ‌های وال بال کراس فیت در وزن‌های مختلف وجود دارند. استفاده از این توپ موجب تقویت بازو، مچ، ساعد شما می‌شود.

 

 ورزش با وال بال کراس فیت

 

  • تایر فیلیپ

تایر فیلیپ یک نیم تایر است که تمام عضلات شما را به چالش می‌کشد. به کمک این وسیله می‌توان حرکات متنوعی را انجام داد و ماهیچه‌های بدن را حجیم کرد. تایر فیلیپ با درگیر کردن همه ماهیچه‌های بدن، به داشتن اندامی زیبا به شما کمک می‌کند. این وسیله ورزشی به سوزاندن چربی‌های اضافه بدن شما کمک زیادی می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید استحکام و قدرت بدنی خود را بالا ببرید.

 

تمرین با تایر کراس فیت

  • چکش کراس فیت

چکش کراس فیت یا Crossfit Sledge Hammer از وسایل جدید ورزشی است که برای تمرین‌های مختلفی طراحی و ساخته شده است. از تمرین‌های اصلی با پتک کراس فیت می‌توان به ضربه به لاستیک اشاره کرد، به گونه‌ای که یک حلقه لاستیک تقریبا سایز بزرگ را بطور افقی روی زمین گذاشته و با ضربه‌های پی در پی نیروی زیادی را وارد کنید. این نیرو از عضلات فیله کمر به عضلات زیر بغل منتقل شده و سپس به سرشانه‌ها می‌رسد و در نهایت باعث تقویت عضلات بازو و ساعد می‌شود.

 

ورزش با چکش کراس فیت

 

  • طناب صعود کراس فیت

طناب صعود یا Climb Rope از تجهیزات جدید کراس فیت است که برای تمرین های مختلفی طراحی و تولید شده است. از جمله تمرینات اصلی با طناب صعود بالا رفتن از آن و انجام حرکات سخت در هنگام صعود می باشد. تمرین با طناب صعود کراس فیت موجب می شود بالاتنه قوی شده و عضلات آن مقاوم شوند. همچنین موجب تقویت شرایط کشش، قوی شدن پنجه و چنگ و سوزاندن چربی می شود. طتاب صعود یک برنامه قدرت، برای خیلی از دانشگاههای پلیس، تیم های عملیات ویژه، قهرمانان رزمی کار و هزاران ورزشکار نخبه و حرفه ای دیگر در سراسر دنیا می باشد. این ورزش دشوار، از تنوع تمرینی زیادی برخوردار است تا بتوانید از تمریناتتان نتیجه بیشتر و بهتری بگیرید. یک کراس فیتر حرفه ای، هیچ تمرین روتینی را در یک هفته دو بار تکرار نمی کند و هر تمرین هم غالبا بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت به طول می انجامد.

 

 طناب صعود کراس فیت

 

  • سورتمه کراس فیت

یکی از حرکات ورزشی که استقامت یدن را افزایش می دهد، هل دادن و کشیدن است که به کمک دستگاه سورتمه کراس فیت قابل انجام می باشد. این دستگاه زیر مجموعه ورزش کراس فیت بوده و یک ورزش پرهیجان و پرکاربرد می باشد. باید به این نکته توجه داشته باشید که از سورتمه کراس فیت فقط باید روی چمن مصنوعی استفاده کرد که کشیدن و هل دادن آن راحت تر باشد. این دستگاه روی گرانول، تاتامی و سرامیک قابل استفاده نیست زیرا استهلاک خود را از دست می دهد و نمی توان به راحتی از آن استفاده کرد. از دیگر ویژگیهای ورزش با سورتمه این است که سبب چربی سوزی زیاد می شود، زیرا فعالیت بدن زیاد شده و موجب چربی سوزی و به دنبال آن لاغری می شود. پس شما می توانید به وسیله این دستگاه کاربردی به اندام ایده آل خود برسید.

 

وسایل کراسفیت

 

سخن پایانی

 

کراس فیت یک رشته ورزشی همگانی برای تمام افراد فارغ از هر سن و جنسی است. اگر شیوه درست انجام این ورزش را ندانیم، امکان دارد دچار آسیب شویم. بنابراین برای اینکه یک ورزش درست و اصولی انجام دهیم نیاز به یک مربی و وسایل و تجهیزات کراس فیت داریم .

 

برای مشاوره و خرید بهترین انواع تجهیزات کراس فیت در فروشگاه اینترنتی تناسب اندام فیت اکس همراهتان هستیم

 

insta

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!